Tiberium
Menu

Briefing voor de spelers

Praktisch

Er wordt gespeeld in twee teams, een rood team (team alpha) en het blauwe team (team bravo). Elk team wordt geïdentificeerd op basis van de kleur van de bandana's. Daarnaast hebben sommige geweren ook stickers in de team-kleuren, en soms zijn ook de hoofdbanden uitgewerkt in de team-kleur. 

Denk op voorhand na over de indeling van de teams - zorg voor teams die gelijkaardig zijn opgebouwd, naar aantal deelnemers, leeftijd en ervaring met live gaming. 

Battle boxes

Spawn point
Elk team heeft een vast startpunt, Op dit punt kan je steeds terecht om ammunitie bij te laden, of om opnieuw in het spel te starten nadat je uitgeschakeld werd. 

​Hou je geweer plat boven het midden van de box, en je kan terug 'spawnen' in het spel. 
Domination box
Foto
(Bij het speltype 'domination')

Door met je laser-geweer te schieten op de ontvanger aan de bovenkant van de doos, kan je die 'veroveren' voor je team. Op dat moment gaan ook de LED-strips aan de zijkant knipperen in je team-kleur. Dat blijft zo, tot het ander team de doos heroverd heeft. 

De winnaar is het team, dat op het einde van het spel het langst de domination box onder controle had. 
Indien er gewerkt wordt op een groter terrein, met meerdere domination boxes, dan is het winnende team het team dat op het einde van het spel de meeste domination boxes onder controle had. ​
Flag box
(bij het speltype 'capture the flag')

Elk team zijn een eigen vlag die verdedigd moet worden, en dus ook een vijandelijke vlag die veroverd moet worden. Indien je de vlag veroverd (door te schieten op de bovenkant van de vijandelijke battle box) gaan de LED-lichten op je hoofdband rood en blauw branden. Je draagt nu een vlag, tot je deze kan afleveren in je eigen flag box (door ook daar op de bovenkant te schieten) of tot je uitgeschakeld wordt.

Op die manier kunnen er meerdere vlaggen voor elk team in het spel zijn. Winnaar is het team dat op het einde van het spel de meeste vijandelijke vlaggen kon veroveren en terugbrengen naar z'n eigen flag box. 

Geweren

De verbindingskabel tussen het geweer en de hoofdband, plaats je achteraan je hoofd. 

Ben je rechtshandig? dan laat je de verbindingskabel onder je rechter-oksel lopen en draag je het geweer rechts. Linkshandigen laten de kabel onder hun linker-oksel lopen en dragen het geweer links.
Foto
Foto
Ondersteun het geweer steeds met beide handen.

Op het speelterrein wordt niet gelopen of geklommen op hindernissen, om ongevallen te vermijden. 

Raken en geraakt worden

Richten doe je, via het visier bovenaan het geweer
  • Ondersteun het geweer steeds onderaan de loop, zodat je de monding vooraan niet afsluit.
Je kan geraakt worden op 3 sensoren
  • Eén vooraan op het geweer
  • Twee sensoren, vooraan en achteraan op de hoofdband
Ben je uitgeschakeld? Dan gaan de sensoren op je hoofdband oplichten in de kleur van je team.
Foto

Scherm

Links bovenaan op het scherm zie je de 'hit points' van de speler. In dit voorbeeld heb je nog 25 van de 25 levens. 

Daaronder heb je een aanduiding van enkele statistieken:
  • H: Hits - het aantal keer dat je iemand geraakt hebt
  • K: Kill - het aantal keer dat je iemand uitgeschakeld hebt
  • S: Spawn - het aantal keer dat je terug gestart bent van je spawn point
Foto
Rechts bovenaan zie je de ammunitie van je huidige magazijn.  Hier heb je nog 46 kogels, en kan je magazijn maximaal 50 kogels bevatten.  

Herladen doe je met de rode knop. Met de zwarte knop kan je afwisselen tussen SA - 'single automatic' (één kogel afschieten telkens je de trekker overhaalt), en FA - 'fully automatic' (je schiet meerdere kogels af elke keer je de trekker overhaalt).

​Let op - in single fire is je geweer accurater dan in automatic fire mode. 
Powered by Springbeest
​Copyright 2012 - 2020
Wettelijke vermeldingen | Gebruiksvoorwaarden | Privacy | Contact
  • Home
  • Live Gaming
    • Arsenaal
    • Briefing
    • Spelregels
    • Spelformules
    • Meer info
  • Locaties
  • formules en prijzen
  • Info voor...
    • Jeugdverenigingen
    • Opvoeders
    • Organisatoren
    • Ouders
  • -
  • Reservatie
  • Algemene voorwaarden
  • FAQ
    • Elektronisch betalen
    • Gebruik van foto's
  • -
  • Over
  • Contact
  • Home
  • Live Gaming
    • Arsenaal
    • Briefing
    • Spelregels
    • Spelformules
    • Meer info
  • Locaties
  • formules en prijzen
  • Info voor...
    • Jeugdverenigingen
    • Opvoeders
    • Organisatoren
    • Ouders
  • -
  • Reservatie
  • Algemene voorwaarden
  • FAQ
    • Elektronisch betalen
    • Gebruik van foto's
  • -
  • Over
  • Contact