Tiberium
Menu

Spelformules

Hieronder weerhouden we als voorbeeld slechts een kleine greep uit het zeer diverse aanbod van spelletjes. 

​Binnen dit aanbod komen veel elementen terug die je ook kan vinden in de nieuwe computerspellen. Zo zal, in de meeste spelformules, een uitgeschakelde speler moeten terugkeren naar het basiskamp, om daar terug te vertrekken met alle 'hit points' en 'munitie' - een spawn point dus!

​Het basiskamp fungeert tegelijkertijd ook als munitieopslagplaats - ook als je kogels op zijn moet je hier dus heen. 

Death match

Foto
Bij een death match of 'last man standing' zijn er geen herstarts, geen spawn points. De laatste overlever wint. Simpel, toch?

King of the hill

Foto
Twee teams strijden om de controle van één strategisch punt. Uitgeschakelde spelers moeten terugvallen naar hun thuisbasis, om van daaruit opnieuw te starten. Het team dat op het einde van het spel de centrale locatie het langst in handen had, heeft gewonnen. 

3 point domination

Foto
Op grotere locaties kan er gestreden worden om 3 strategische punten. De tijdsduur is nu niet van belang - het team dat op het einde van het spel de meeste strategische punten wist te veroveren, is de winnaar.

Team Elimination

Foto
Bij Team Elimination gaat het tempo van het spel iets omlaag. Elk team start van een eigen basiskamp, en tracht het andere team uit te schakelen. 

​Een speler die uitgeschakeld wordt, moet opnieuw starten vanuit het eigen basiskamp. Winnaar is het team dat de minste herstarts nodig had. 

Rush

Foto
Rush is vooral geschikt voor buitenlocaties. Een pad verbindt de beide kampen van de verschillende teams. Een team verdedigd, het andere team valt aan en tracht de 3 punten in volgorde te veroveren. 

Capture the flag

Foto
Een 'traditional' in de computerspellen. Naast het basiskamp heeft elk team ook een vlag. Een speler van het ander team kan deze vlag virtueel meenemen en naar zijn eigen vlag terugbrengen, op voorwaarde dat hij niet uitgeschakeld wordt op de terugweg. Er zijn voor elk team meerdere vlaggen in het spel - het winnende team heeft de meeste vlaggen naar z'n eigen kamp meegebracht. 
Foto
Powered by Springbeest
​Copyright 2012 - 2020
Wettelijke vermeldingen | Gebruiksvoorwaarden | Privacy | Contact
  • Home
  • Live Gaming
    • Arsenaal
    • Briefing
    • Spelregels
    • Spelformules
    • Meer info
  • Locaties
  • formules en prijzen
  • Info voor...
    • Jeugdverenigingen
    • Opvoeders
    • Organisatoren
    • Ouders
  • -
  • Reservatie
  • Algemene voorwaarden
  • FAQ
    • Elektronisch betalen
    • Gebruik van foto's
  • -
  • Over
  • Contact
  • Home
  • Live Gaming
    • Arsenaal
    • Briefing
    • Spelregels
    • Spelformules
    • Meer info
  • Locaties
  • formules en prijzen
  • Info voor...
    • Jeugdverenigingen
    • Opvoeders
    • Organisatoren
    • Ouders
  • -
  • Reservatie
  • Algemene voorwaarden
  • FAQ
    • Elektronisch betalen
    • Gebruik van foto's
  • -
  • Over
  • Contact